Hvorfor fanden tatoverer sig?

Jeg fatter ikke ideen

Jeg er fra en tid hvor vi syntes at det kun var mindre begavede, der fyldte deres krop med tatoveringer.

Det ser ud som om det har ændret sig. Efter rockerne begyndte fulgte menigheden efter. Det er måske en slags potens eller hvad ved jeg. Jo mindre personlighed, jo større tatovering

Et svagt selvbillede, der i en narcissistisk kultur finder sin infantile form i kropsdyrkelsen.
Se mig. Jeg har et keltisk firben på underarmen, et tibetansk frugtbarhedstegn i lænden og to såkaldte tribaler, der ikke betyder noget som helst, lige i nakken.

Spørger man hulefolket selv, er svaret som regel, at det handler om »at skille sig ud«.Freak-Tattoos-9-266x400

Jeg har aldrig fattet ideén med tatoveringer. Kunne egentlig godt tænke mig at høre hvorfor folk vælger at få malet sådan noget på kroppen?

Førhen var det jo et signal til omverden at man var en satans karl, enten kriminel eller en sømand der havde sejlet på alle verdens have. Ok, lidt fordomsful måske..:-)

Har set mange gamle rynkede sømænd med deres halv udviskede rynkede tatoveringer, og jeg syntes ærlig talt ikke det er noget kønt syn.

Har i overvejet når i bliver nogle halvgamle rynkerøve? Så står i med en tatovering der hænger i guilander, på en tør og rynket hud? Øv, det må komme til at se forfærdelig ud….

Så jeg er da lidt nysgerrig hvorfor folk vælger en tatovering, og om folk tænker længere end til, at det ser smart ud her og nu?

Farligt

Mange tatoveringsfarver indeholder autolak og printerblæk, smækfyldt med kemikalier og bakterier. Kemikalierne ulmer i kroppen, og faren er, at de skaber en allergisk eksplosion – helt op til 10 år efter tatoveringen

600.000 danskere går rundt med en tatovering. Men de færreste ved, at de også går rundt med en potentiel allergisk bombe i kroppen. Adskillige undersøgelser viser nemlig, at farverne kan indeholde allergifremkaldende og kræftfremkaldende kemikalier, siger DR Kontant

SS brugte det også

Vil I se tatoveringen,” spørger Wilhelm Roes og begynder at tage skjorten af.

På indersiden af venstre overarm står det lille blå B. Hans blodtype, stemplet ind i huden af en SS-læge for 63 år siden, se resten i Information.

Skriv et svar

