Flygtninge bliver ikke terrorister

Det er ikke de mennesker, der flygter fra vores bomberegn, kvinder og børn, som bliver terrorister. De unge der bliver radikaliseret er her i forvejen, de er måske født her. Lige fra skolen har de fået den besked at de var ikke gode nok. Og slet ikke lige så gode som os danskere. Det knækker folk psykisk og derfor bliver nogle af dem ofre for despoter og andre der vil have dem til at ofre deres liv. Disse despoter er ikke religiøse, det er nemlig kun et middel for at få andre til at ofre deres liv.
Så længe politikerne, medierne og højrefløjen får lov til at føre denne hadske politik for at tækkes USAs selvbestaltede verdensherredømme, er der en stor risiko for at en hjernevasket ung springer sig selv og andre i luften.
Tænk over om vi kunne bidrage på en anden måde og fjerne grundlaget for disse afskyelige handlinger. Tænk hvis vi blev et folk der hjælper hinanden uanset hvor vi kommer fra.

Facebook debat herunder
Jakob Elikofer

Det bliver vi ikke. Vi bliver heller ikke en verden af mangfoldighed der arbejder i samme retning.

imageJeg er derimod faktisk en hel del uenig med dig, i at de radikaliserede har været udelukket af det danske samfund, inden de blev radikaliserede. Tværti…Se mere

Per Jensen

Noget af det der går igen, når en radikaliseret bombemand springer sig selv i luften, er netop forbavselse over at netop han kunne finde på det. De færreste var kriminelle men stille mennesker der passer sig selv. Måske var de ikke udelukket, men ofte …Se mere

Jakob Elikofer

OK så er jeg ikke sindsygt meget inde i baggrunden for den almindelige – hvis man kan snakke om det – bombemand i Irak, Tyrkiet, Pakistan, Israel. De bombemænd der sprang sig selv i luften i Bruxelles for nylig, de der stod bag terrorhandlingerne i Paris
Sten Andersen

Per, det giver ingen mening, det du siger. Den danske unge mand der blev bombemand i Irak var jo slet ikke som du beskriver. Du vil bare pynte og ombetrække fakta

Sten Andersen

Men du har måske – måske – ret i at det ikke er de flygtede der bliver radikaliserede, men imellem er der nogen der allerede er.

Jakob Elikofer

Ja Sten det er nok rigtigt. Der vil komme nogen imellem, der allerede er radikaliserede. Vi har ikke en skid styr på de, der kommer til vort land. Vi registrerer dem måske, men det er så også det hele. Vi registrerer dog kun dem, der selv beder om asyl, resten rejser stadig frit ind i vort land.

Per Jensen

Det er rendyrket ondskab, når galninge i Paris dræber 12 mennesker. Men det er ikke ondskab, når vores vestlige politikere dræber mere end hundredtusind uskyldige børn, kvinder og mænd i Irak, eller udsætter tusindvis af forsvarsløse mennesker for bestialsk tortur.

Jakob Elikofer

Det er noget forvrøvlet sludder det der Per.

Jeg dræber ikke nogen. Det er muligt jeg er bosiddende i et såkaldt demokratisk land, der har nogle politikere der sender bomber over tusindvis af uskyldige børn, og som støtter tortur. Jeg er ikke enig med disse politikere. Jeg er ikke tilhænger af bombninger. Jeg er ikke særlig meget enig i USA’s udenrigspolitik. Jeg er modstander af tortur, jeg tror end ikke på tilståelser fremkommet under tortur. Jeg dræber ingen.

Det ER ondskab at dræbe i Paris, ligesom det er ondskab at dræbe i Irak, Syrien, eller hvor helvede der dræbes.

Du går så tilsyneladende ind for gengældelsesdrab. Eller hvad skal jeg forstå? For hvis du gør det, så besidder du faktisk meget mere ondskab end mig. Jeg er ikke ond.

Per Jensen

Læs lige dette her. https://www.information.dk/…/nutidens-terrorister-lost…

’Nutidens terrorister er ’lost in translation’
Unge attentatmænd og terrorister kan ikke forstå deres forældres generation, hverken gennem sprog, religion…
INFORMATION.DK

Jakob Elikofer

Jeg synes bestemt, det var noget i den stil jeg skrev længere oppe i kommentarfeltet. Om Fremmedlegionen. De har altid været der, og vil nok altid være der. De unge mennesker der ikke ser andet at bruge livet på, end at dø for en sag.
Sten Andersen

Per, jeg kan ikke se et eneste sted der står noget om at de fik at vide de ikke duede til noget. Du får det til at lyde som om det er os andre der får dem radikaliseret. Læs nu artiklen ordentligt. Ikke bare skimme det der passer dig.

Per Jensen

 

Nej Sten, det er min opfattelse. Jeg har kendskab til mange der ikke får de samme muligheder fordi de har et forkert efternavn.

Sten Andersen Jamen så kan du da ikke bruge oversnstående artikel til noget som helst. Du glemmer at fortælle at det er DIN egen mening.

Skriv et svar

