Du er racist

“Nu er jeg jo ikke racist, men …”, siger de fleste DF tosser…
Det er ikke så meget racismen (som i sig selv er en effektiv måde at komme til at se dum ud). Det er mere, at det, der kommer efter den sætning, med statsgaranti er et udtryk for racisme. Og det gælder også i andre former: ”Nu er det ikke for at lyde arrogant, men …”. Det siger du jo kun, fordi du skal til at sige noget hamrende arrogant. Hvis det er nødvendigt at pakke dit budskab ind i vat, så sig noget andet i stedet, eller lad helt være. Ellers kommer du bare til at lyde dum.image
image

Faceboodebat herunder:

Jakob Elikofer:

Jeg lærte engang at ‘men’ annullerer det der lige er sagt. Det er så sandt så sandt. Efterprøv det selv. Det er irriterende, men sjovt og lærerigt. Hov hvad sagde jeg lige der? Jo jeg sagde det var sjovt og lærerigt – det jeg sagde først annullerede jeg jo.

Når man bliver stærk i øvelsen, kan man blive hurtig til at svare på kommentaren: ‘Nu er jeg jo ikke racist, men…’ … ‘Men… …. Men hvad er du så, for du skylder mig en sætning’. Det er ret sjovt at kigge på denne dumme, og afvente deres meget dumme svar: ‘Jeg skylder ikke noget’ – og så sige: ‘Jo du sagde noget, og så annullerede du det – så nu skylder du mig en sætning’.

Så siger de ofte noget i retning af: ‘Det jeg siger er bare, at jeg ikke kan udstå de abekatte, der kommer til vores land’. Så kan man kigge på dem og sige: ‘Det du siger der er faktisk meget racistisk – du er jo racist’. … Så skal jeg lige love for de ser dumme ud.

Mohammad Ali:

Hvorfor kan de ikke bare først som sidst vedkende sig at de er rascister?

Jakob Elikofer:

Fordi racisme ikke klinger skide godt sammen med den påståede humanisme og godhed, som vi danskere tror vi er så kendte for ude i verdenen. Derfor er det bedre at sige, ‘Nu er jeg jo ikke racist, men det er da klart …’ – så kommer det umiddelbart til at lyde som, om vi ikke er racister. I virkeligheden er vi generelt set en flok intolerante, modbydelige og selvoptagede ignoranter. Vores største mål i livet, er at se verden udfra vort eget verdensbillede – og deraf fordømme de der ikke passer ind i dette glansbillede eller skønmaleri.

Skriv et svar

