Alt er opdaget

alteropdaget

Da jeg var dreng fik jeg at vide, at de mænd der befandt sig oppe på rangstigen vidste hvad de gjorde. Man sagde til mig: “Per, jo mere du ved, jo længere vil du drive det.

Jeg fandt senere ud af at dette ikke var helt rigtigt. Det er nemlig ikke kun viden der får dig op på toppen af rangstien. Gode forbindelser er langt vigtigere. Og derfor er mange folk højere oppe i hierarkiet nået videre end evner kunne bære. Dem der har forfremmet dem derop, vil naturligvis ikke indrømme deres fejl og uanset hvor mange gange de handler på en måde, så opvakte personer kan se at grænserne for vedkommendes talent er blevet passeret, har det sjældent den konsekvens, at yderligere fremgang ophører.Alt er opdaget

Jeg har set hvorledes virksomheder, organisationer og foreninger systematisk har forfremme de mindst kompetente til leder- og ikke mindst mellemlederstillinger, for derved at minimerer omfanget af den skade de kan forvolde.

Nu jeg har haft lejlighed til at se mig mere om i verden, er jeg blevet jeg klar over at enhver organisation om det er på en arbejdsplads, i en forening eller hvor folk nu samles rummer en række personer der ikke er i stand til at bestride deres opgaver.

.

.

Skriv et svar

